poniedziałek, 3 listopada 2014

Smak



Prawdziwy wyrazisty smak potrawy odkryłam wtedy, gdy pozbyłam się z potraw całkowicie cukru i soli, a jakie to zdrowe można znaleźć wiele informacji wszędzie, każdy się o tym może dowiedzieć komu zależy być zdrowym i kto spróbuje zdrowo się odżywiać. Ja już od dłuższego czasu zwracam uwagę na produkty na ich skład, czyli bez cukru, soli i bez chemicznych dodatków. I dzięki temu z każdym kęsem odkrywałam coś nowego, zupełnie inny wyrazisty smak, mięso smakuje jak mięso, a warzywa jak warzywa. Oczywiście jeżeli pochodzą z dobrego źródła to żadne są im potrzebne dodatki, przyprawy. Jeśli produkty są kiepskiej jakości to, aby zniwelować ohydny smak dodaje się dużo soli i przypraw, ale jak wiadomo kiepska żywność plus cukier i sól rujnuje zdrowie. Lubię gotować i nowe przepisy komponować tak, aby były na pierwszym miejscu korzystne dla zdrowia i smaczne. W handlu gotowej żywności mało nadaje się do zjedzenia, więc postanowiłam wykonywać wszystko to co jest możliwe w warunkach domowych. Pieczenie pieczywa to już podstawa, masło, sery, szynka itd. Moje posiłki są proste jak najmniej kombinowane, aby składniki, czyli witaminy i minerały lepiej były przyswajalne. Bardzo często kieruję się intuicją, bywa tak, że do ostatniej chwili brak mi pomysłu na dobrze przygotowany posiłek i w chwili, gdy mam przygotować coś do zjedzenia dostaję podpowiedzi i z przysłowiowego niczego powstaje smaczny i zdrowy posiłek. Dzięki rozwojowi duchowemu nauczyłam się kierować intuicją, czyli podpowiedziami z wnętrza, to co odczuwam w tym kierunku zmierzam. Wiem, że to co zjadam jest bardzo ważne, ale ważniejsze jest to co odczuwam, czyli abym była w pełni zdrowa to dla mojego dobra jest słuchanie podpowiedzi z Góry i tym się kieruję. Każdy może się tego nauczyć, na samym początku potrzebna jest chęć i praca ze sobą duchem, ale to już jest inny temat dotyczący rozwoju duchowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz