sobota, 22 listopada 2014

Lepsze od chleba



Na dzień dobry, czyli na śniadanie dobry jest gorący posiłek szczególnie teraz w dni chłodne, tuż przed wyjściem z domu do pracy czy szkoły warto o tym pomyśleć i zadbać o siebie. Takim posiłkiem może być jajko na miękko, albo kasza, płatki np. owsiane. Kasze najlepiej jeść każdego dnia inną w ten sposób zadba się o wszystkie witaminy i minerały, można ją jeść z różnymi dodatkami. Są kasze które lepiej smakują i lepiej się komponują z warzywami, a inne z owocami. Ostatnio wypróbowała płatki owsiane ze słonecznikiem, mogę polecić, bo jest to smaczny, lekkostrawny i sycący posiłek. Ja płatki owsiane gotuję na gęsto razem z garścią słonecznika, a jako dodatek dałam przesmażone owoce, czyli jabłka pokroiłam w kostkę plus łyżkę powideł śliwkowych domowych, przesmażyłam te owoce razem. Płatki owsiane i słonecznik mają cenne właściwości odżywcze. Słonecznik bogaty jest nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy E, z grupy B, oraz A i D oraz pierwiastki takie jak cynk, żelazo, potas i wapń. Płatki owsiane dostarczają dużo cennego błonnika, są bogate w witaminy z grupy B i minerały, jest źródłem żelaza i magnezu, zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe. Niedawnym moim nowym odkryciem stała się kasza owsiana, zawiera ona jeszcze więcej cennych wartości odżywczych niż płatki. Najlepiej smakuje w wersji zupy "mlecznej", ja gotuję kaszę na wodzie, a po ugotowaniu dodaje do zabielenia śmietanki, smakuje zarówno taka jaka jest lub z odrobiną dodatku i tu wypróbowałam szczyptę cynamonu, a innym razem z czosnkiem. Każdy sam może wypróbować własne wersje kaszy, płatków takie jakie organizm w danej chwili potrzebuje i takie jakie smakują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz